نرم افزار بازرگاني براي مبادلات مالي

۸۱ بازديد

كاربرد نرم افزار بازرگاني براي مبادلات مالي

انتخاب يك نرم افزار بازرگاني كارآمد و تخصصي براي مديران بازرگاني امري ضروري و انكار ناپذير است. چنين نرم افزاري بايد بتواند همزمان با ديگر سيستم هاي مالي و با حداكثر سرعت اطلاعات را ذخيره و استخراج نمايد.

در برخي شركت ها مساله ي حسابداري بازرگاني و نگهداري و كنترل موجودي كالا در دوره هاي مالي مهم است. انواع نرم افزار بازرگاني با توجه به نوع و حجم فعاليت حرفه اي شركت متنوع است. بنابراين يكي از واجبات هر سازمان فعال در زمينه ي اقتصادي و بازرگاني ، استفاده از سيستم حسابداري است. بر اساس خدمات شركت، استفاده از زير سيستم هاي نرم افزار بازرگاني نيز متفاوت است. مانند نرم افزار حسابداري فروش، نرم افزار دريافت و پرداخت و نظير اينها. در شركت هاي بازرگاني اطلاعات حسابداري مختلفي نياز است كه در تصميم گيري هاي مديريتي نقش اصلي را ايفا مي كنند.

  • خريد و فروش كالا
  • كنترل موجودي محصول
  • سوابق هزينه ي خريد

بخوانيد: اهميت نرم افزار فروشگاهي براي مديران كسب‌وكار

 

نكات كليدي در خريد نرم‌افزار بازرگاني خارجي

سازمان‌هاي بازرگاني و فعال در زمينه ي سفارش‌هاي خارجي‌، همواره در تلاشند كه از راكد ماندن دارايي هايشان جلوگيري كنند. براي اين كار بايد سرمايه ي خود را در خريد و فروش به جريان بي اندازند. تا با يك برنامه‌ريزي به‌موقع به اهداف خود برسند. اما براي پاسخ اصولي به اين نياز، بايد خريد و فروش داخلي و خارجي خود را به طور پيوسته پيگيري كنند.  بنابراين به يك سيستم برنامه‌ريزي براي جمع‌آوري اطلاعات احتياج است. اين اطلاعات مي توانند در رابطه با فروشندگان و قطعات باشند. يا اطلاعات لازم براي پيگيري نرم‌افزارهاي مالي و بازرگاني باشند. مديران بازرگاني و مسئولان مالي بايد قبل از خريد نرم افزار بازرگاني نكاتي را در نظر بگيرند:

  • چرخه ي عمليات يكپارچه
  • تحت وب ‌بودن
  • قابليت تسعير ارز
  • مديريت دسترسي كاربري
  • محاسبه بهاي تمام‌شده سفارش‌ها

بخوانيد: نرم افزار حسابداري شركتي

چرخه ي عمليات يكپارچه

نرم‌افزار بازرگاني بايد بتواند در زمان صدور اسناد حسابداري مالي يا صدور فاكتور، اعتبار مشتري يا موجودي انبار را مديريت كند. همه ي اطلاعات زيرسيستم‌هاي مالي مانند فروش و انبار بايد با هم در ارتباط و قابل تحليل باشند. تا بتوان براي پيش‌بيني تصميم‌هاي مديران، داده‌هاي تحليلي و جامع ارائه كرد.

تحت وب‌بودن

در زمان خريد نرم افزار بازرگاني قابليت تحت وب ‌بودن اهميت ويژه اي دارد. اين امكان را به شما مي‌دهد كه در هر ساعت شبانه‌روز و در هر مكان به سادگي سازمان را مديريت كنيد. به راحتي سفارشات خود را حتي در منزل، ماشين و هر جاي ديگر ثبت كنيد. يا حتي روند سفارش خود را پيگيري كنيد.

محاسبه ي بهاي تمام‌شده سفارش‌ها

محاسبات در نرم‌افزار بازرگاني بيشتر بر اساس واحد ارز ثبت مي‌شود. محاسبه ي بهاي تمام‌شده ي سفارش‌هاي شما نقش بسزايي در فرايندهاي مالي سازمان دارد. اين موضوع در دو مورد زير ديده مي شود:

  • در ميزان سود و زيان معاملات شما
  • تصميم‌گيري براي ادامه سفارش از شخص يا شركت خارجي

بنابراين نرم‌افزار بازرگاني شما بايد داراي ماژول محاسبه ي بهاي تمام‌شده باشد.

قابليت تسعير ارز

برخي از سازمان‌ها در خريد و فروش با شركت‌ها و اشخاص خارجي دارند از ارزهاي معتبر جهاني استفاده مي‌كنند. بنابراين علاوه بر عمليات ريالي بايد اطلاعات بر حسب ارز مربوطه نيز در حسابداري نگهداري و محاسبه گردد. در دوره‌هاي خاصي بايد تسعير ارز صورت گيرد. تسعير ارز به معني تبديل از واحد ريال به واحد ارزي و بالعكس مي باشد. بنابراين نرم‌افزار بازرگاني بايد امكان نگهداري اطلاعات مبلغ ريالي و ارزي خريد، فروش و سفارش‌هاي خارجي را داشته باشد.

مديريت دسترسي كاربري

 

در نرم‌افزار بازرگاني برآورده كردن به‌موقع درخواست‌ها و سفارش‌ها نيازمند دسترسي به اطلاعات و سوابق مشتري و تامين‌كنندگان كالاست. به طور مثال گاهي نياز داريد براي سفارش كالا به اطلاعات موجودي انبار دسترسي داشته باشيد. بنابراين سعي كنيد يك نرم‌افزار بازرگاني با محيط كاربري و دسترسي آسان و نامحدود خريداري كنيد.

حسابداري مالي با برنامه حسابداري نيوُ

برنامه‌ي حسابداري نيوُ با استفاد از تكنولوژي توانسته بيشتر كمبودهاي حسابداري سنتي و دستي را رفع كند. مهمترين ويژگي نرم افزار فروشگاهي سادگي و قابليت استفاده همزمان روي چند سيستم است.
نيوُ پلاس در فضايي ساده و بدون نياز به دانش حسابداري بيشتر اين نيازها را برطرف مي‌كند.

براي دانلود رايگان برنامه حسابداري نيوُ ، با توجه به نيازتان روي لينك هاي زير كليك كنيد:
دانلود برنامه حسابداري كسب و كار نيوُ پلاس
دانلود برنامه حسابداري شخصي نيوُ
رو نيوُ حساب كن !

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.